الزام استفاده از امضای الکترونیک در ثبت شرکتها از اول شهریور ۱۴۰۲
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استفاده از امضای دیجیتال را در فرآیند ثبت و تغییرات شرکتها الزامی کرد.
سعادتیان، معاون امور سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از ابلاغ بخشنامه الزامی شدن استفاده از امضای الکترونیک در فرآیند ثبت شرکتها خبر داد. این اقدام با هدف پیشگیری از جعل، جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی از طریق احراز هویت قطعی مدیران و سهامداران و کاهش مراجعات حضوری انجام شده است.
بر اساس این بخشنامه (به شماره ۱۴۰۲/۹۱۷۱۸ مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۷)، از اول شهریور سال جاری، فرآیند پرداخت و امضای الکترونیک در مرحله تأیید ذیسمت، در تمامی مراحل ثبت تأسیس و تغییرات اشخاص حقوقی در ادارات و مراجع ثبت شرکتها در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
طبق اعلام سازمان ثبت، تمامی متقاضیان ثبت تأسیس و تغییرات اشخاص حقوقی موظف هستند برای تأیید هویت و ذیسمتی خود، از امضای دیجیتال استفاده کنند. همچنین متقاضیان میتوانند امضای الکترونیکی خود را از طریق توکن سختافزاری یا توکن نرمافزاری دریافت و در فرآیندهای ثبتی به کار گیرند.
آخرین ویرایش: ۱۱ خرداد ۱۴۰۵